Pedagog szkolny

Numery, pod którymi można uzyskać pomoc Bezpłatna infolinia 800 800 605 Telefon zaufania 116 111

Grażyna Skupin

gskupin.nsp.rekow@gmail.com

Tel.: 785 773 272

Dyżury:
Środa 7.30-8.00, 14.00-14.30
(najlepiej za wcześniejszym umówieniem telefonicznym lub mailowym)

 
Kontakt do poradni obwodowej, która sprawuje opiekę na uczniami naszej szkoły:
Powiatowy Zespół Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych we Wrocławiu,
ul. Kościuszki 131, 50-440 Wrocław
tel. 71 722 20 02, e-mail: kancelaria@pzp.edu.pl. www.pzp.edu.pl
 

 

 

 

 

W drodze do celu zawsze pojawiają się przeszkody. Sukcesem jest, by zawsze przez nie przejść.”

 

7 zasad sukcesu według Mistrza Chuang Yao

Na drodze do osiągnięcia swoich celów, od tych najmniejszych – codziennych, po te największe – jak spełnienie marzeń, napotykamy różne ograniczenia, trudności czy przeszkody, które są nieodzowną częścią tej drogi. Kluczową sprawą w pokonywaniu ich jest odpowiednie nastawienie oraz wspierający dialog z najważniejszą osobą na świecie – samym sobą.

 

Źródło: FB

Ministerstwo Edukacji Narodowej opublikowało poradnik dla rodziców dotyczący cyberprzemocy wobec dzieci.
Zachęcam do zapoznania się.

 

 

Cyberprzemoc – poradnik dla rodziców

„Przeczytaj…

Każdy z nas toczy swoje wewnętrzne, małe bitwy. Raz je przegrywasz, raz je wygrywasz. Ale dopóki walczysz – JESTEŚ ZWYCIĘZCĄ. Nigdy nikomu nie pozwól sobie zabrać tej wiary i nadziei. Jest tylko Twoja. Żyjemy w czasie, kiedy my ludzie, my Polacy jesteśmy podzieleni. Żyjemy w czasie, kiedy wśród młodych ludzi wartość człowieka, wyznacza wartość telefonu. Żyjemy w czasie kiedy stoimy za ideą tylko dlatego, że nienawidzimy tej drugiej, nie zastanawiając się czy ta nasza na pewno jest dobra. Żyjemy w czasie, kiedy wszystko jest dla nas albo czarne, albo białe, zamiast dostrzec to co najbardziej ukrywane. Żyjemy w czasie, kiedy słuchamy tylko po to, aby odpowiedzieć – zamiast skupiać się na uczuciach i powodach wypowiedzianych słów. Żyjemy w czasie, kiedy empatia, wrażliwość, dobro, bezinteresowność są mało ważnymi cechami, zamiast uczyć najmłodsze pokolenie, że nie wolno oceniać drugiego człowieka, jeżeli nie założyłeś jego butów, nie przeszedłeś jego drogi i nie stanąłeś przed jego decyzjami… Nie musimy się wszyscy kochać. Nie musimy się wszyscy zgadzać. Nie musimy się wszyscy akceptować. Ale powinniśmy się szanować i dać przestrzeń do wolności drugiemu człowiekowi. Wolność – to szczęście. DLA KAŻDEGO Z NAS SZCZĘŚCIE WYBRZMIEWA INACZEJ. Nigdy nikogo nie wyśmiewaj. Nigdy nikogo nie obrażaj. Nigdy nikomu nie zabieraj nadziei. Czasami tylko ona trzyma przy życiu i pozwala przetrwać, walczyć, a na samym końcu WYGRAĆ.

Monia”

 

źródło: FB/Psychologia Pozytywna

Usłyszeć i zrozumieć dziecko

 
Odwaga jest tym, czego potrzeba, aby wstać i mówić.
Odwaga jest również tym, aby usiąść i słuchać.
Winston Churchill
 

Czasami wystarczy uważnie wsłuchać się w dziecko…

 

Uważnie, czyli jak?…

 

 

Czasami wystarczy rozmowa….

Smutek to najgorsza pora dnia” – co robić, kiedy trwa cały dzień i noc?

NIGDY NIE LEKCEWAŻ OBJAWÓW DEPRESJI!

Dowiedź się, jak wygląda ona u nastolatków:

Link: Nastoletnia depresja

 

Słowa obcych ludzi ranią wystarczająco mocno, ale słowa tych, którym ufamy są najgorsze

Sherrilyn Kenyon
 
 
Oburza nas przemoc fizyczna, zwłaszcza ta wyrządzana dzieciom: reagujemy na nią, jesteśmy zdecydowanie przeciwni, nie ma na nią przyzwolenia społecznego. Inaczej ma się sprawa, jeżeli chodzi o przemoc werbalną: krzyki, przezwiska, krytykę…
Często nie zauważamy, jak destrukcyjną moc może mieć słowo, jak wielką krzywdę może wyrządzić i głęboką, choć niewidzialną ranę zadać.
 

Nie tylko bicie jest przemocą! 

 

PRZECZYTAJ!

 
 
 

Dobre relacje z ludźmi to prawdziwy skarb. Jak je budować z najbliższymi?

Zapraszam do pobrania gry rodzinnej uczącej budować relacje w rodzinie. 

 

Prawdziwy Skarb – gra budująca relacje rodzinne:

LINK DO GRY 

„Wszystko, co osiągnięte tresurą, naciskiem, przemocą jest nietrwałe, niepewne, zawodne…” 

Janusz Korczak

 

W rzeczywistości zdalnego nauczania, kiedy wymagania w stosunku do naszych dzieci bardzo wzrosły, jednocześnie zaczyna nam brakować narzędzi skutecznego motywowania ich do działania, nauki… system kar i nagród jawi się, jako skuteczna metoda wychowawcza. Czy rzeczywiście tak jest? Jeżeli zaś nie, to jakie mamy alternatywy? Zachęcam do lektury.