Zmiana w regulaminach
W Regulaminie Szkoły oraz Szkolnym Regulaminie Oceniania zostały wprowadzone zmiany. Rodzice i uczniowie zobowiązani są do zapoznania się z nimi.
W Regulaminie Szkoły dodano „Regulamin na Covid-19”
„Regulamin COVID – 19
- Do szkoły może uczęszczać uczeń bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych oraz gdy domownicy nie przebywają na kwarantannie lub
w izolacji w warunkach domowych lub w izolacji. - Uczniowie mogą być przyprowadzani do szkoły i z niej odbierani przez opiekunów bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych.
- Opiekunowie odprowadzający i odbierający dzieci nie wchodzą na teren budynku szkoły. Pozostają przed wejściem oczekując na przyprowadzenie dziecka.
- Osoby dorosłe, wchodzące do budynku szkoły, zobowiązane są do ograniczenia swojego pobytu do niezbędnego minimum oraz stosowania środków ochronnych: osłony ust i nosa, dezynfekcji rąk lub posiadania jednorazowych rękawiczek.
- Uczeń, u którego występują objawy mogące wskazywać na infekcję dróg oddechowych, w tym w szczególności gorączka, kaszel, zostanie odizolowany
w odrębnym pomieszczeniu. Rodzice/opiekunowie ucznia zostaną powiadomieni
o konieczności niezwłocznego odebrania ucznia ze szkoły. - Na terenie szkoły obowiązują ogólne zasady higieny: częste mycie rąk, wietrzenie klas, ochrona podczas kichania i kaszlu oraz unikanie dotykania oczu, nosa i ust.
- Uczeń posiada własne przybory i podręczniki, które w czasie zajęć mogą znajdować się na stoliku szkolnym ucznia, w tornistrze lub na własnej półce. Uczniowie nie powinni wymieniać się przyborami szkolnymi między sobą.
- Uczeń nie powinien zabierać ze sobą do szkoły niepotrzebnych przedmiotów. Ograniczenie to nie dotyczy dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
w szczególności z niepełnosprawnościami. - Rodzice kontaktują się z nauczycielem poprzez e-dziennik, w pilnych sprawach telefonicznie.
- Rodzice zasięgają informacji o swoich dzieciach podczas zebrań, konsultacji lub
na wcześniej umówionym spotkaniu.”
W Szkolnym Regulaminie Oceniania dodano „Zasady oceniania zachowania”
„Zasady oceniania zachowania
W celu ujednolicenia ocen z zachowania w naszej szkole w roku szkolnym 2020/2021 zostaje wprowadzony punktowy system oceny zachowania uczniów. Jasno określone zasady uzyskiwania punktów, jak i konsekwencja w ich przydzielaniu przez nauczycieli zdyscyplinują i zmobilizują uczniów do wytrwałej pracy nad swoim zachowaniem.
Cele wprowadzenia punktowego systemu oceny zachowania:
- Stworzenie precyzyjnych kryteriów oceny zachowania, jasnych i klarownych zarówno dla uczniów, rodziców jaki i nauczycieli.
- Wzmocnienie samodyscypliny uczniów, odpowiedzialności za swoje czyny (samoocena i samokontrola).
- Wzmocnienie motywacji uczniów do poprawy swojego zachowania, danie szansy pozytywnego wykazania się.
Ogólne zasady:
- Obowiązkiem nauczyciela – wychowawcy klasy jest zapoznanie uczniów i ich rodziców (prawnych opiekunów) ze szczegółowymi kryteriami oceniania zachowania na początku roku szkolnego.
- Każdy uczeń na początku roku szkolnego oraz na początku drugiego semestru otrzymuje 200 punktów startowych, co jest równowartością oceny dobrej. Uczniowie klasy czwartej uzyskują dodatkowo 30 punktów startowych.
- Uczeń rozpoczyna drugi semestr z nowym kredytem 200 punktów, punkty uzyskane w pierwszym semestrze obowiązują tylko do końca pierwszego półrocza.
- Ocenę roczną stanowi średnia arytmetyczna punktów uzyskanych w pierwszym i drugim półroczu.
- Konkretnemu zachowaniu – pozytywnemu lub negatywnemu – przydzielona jest odpowiednia ilość punktów.
- Informacje o pozytywnych i negatywnych przejawach zachowania ucznia dokumentuje się na bieżąco wpisami do e-dziennika.
- Każdy wpis powinien zawierać następujące elementy: datę wpisu, krótką informację o zdarzeniu, liczbę punktów, podpis osoby sporządzającej wpis.
- Uczeń aspirujący do oceny:
- a) wzorowej – nie może mieć więcej niż 15 punktów ujemnych w semestrze,
- b) bardzo dobrej – nie może mieć więcej niż 25 punktów ujemnych w semestrze.
- Uczeń, który popadł w konflikt z prawem lub otrzymał naganę dyrektora uzyskuje ocenę naganną z zachowania.
- Przy ustalaniu oceny zachowania ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia lub inne dysfunkcje rowojowe, należy uwzględnić wpływ tych zaburzeń lub dysfunkcji na jego zachowanie, na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania lub opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej.
Kryteria punktowe:
ZACHOWANIE | PUNKTY |
wzorowe | powyżej 350 |
bardzo dobre | 261 – 349 |
dobre | 200 – 260 |
poprawne | 151 – 199 |
nieodpowiednie | 100 – 150 |
naganne | poniżej 100 |
Punktowy system oceniania zachowania
PUNKTY DODATNIE | |||
DZIAŁANIE | PUNKTY | ||
1. Wypełnianie obowiązków ucznia | |||
|
Zaangażowanie i aktywność w pracy Samorządu Klasowego | 10-25 | |
Pełnienie funkcji w pracach Samorządu Klasowego | 5 | ||
|
Przygotowanie imprez klasowych | 5-10 | |
Pomoc koleżeńska w klasie | 5-10 | ||
|
1-10 | ||
|
5 | ||
|
5 | ||
2. Zaangażowanie społeczne | |||
|
20 | ||
|
5-15 | ||
3. Reprezentowanie szkoły: | |||
|
udział w konkursie | 3 | |
konkurs szkolny – wyróżnienie | 5 | ||
konkurs szkolny – I, II, III miejsce | 10 | ||
konkurs gminny – wyróżnienie | 10 | ||
konkurs gminny – I, II, III miejsce | 15 | ||
konkurs powiatowy – wyróżnienie | 20 | ||
konkurs powiatowy – I, II, III miejsce | 30 | ||
konkurs wojewódzki, ogólnopolski, międzynarodowy (jednoetapowy) – wyróżnienie | 15 | ||
konkurs wojewódzki, ogólnopolski, międzynarodowy (jednoetapowy) – I, II, III miejsce, laureat | 20 | ||
konkurs wojewódzki, ogólnopolski, międzynarodowy (wieloetapowy) – wyróżnienie | 25 | ||
konkurs wojewódzki, ogólnopolski, międzynarodowy (wieloetapowy) – I, II, III miejsce, laureat | 50 | ||
|
udział w zawodach | 3 | |
etap gminny – I, II, III miejsce | 10 | ||
etap powiatowy – II, III miejsce | 15 | ||
etap powiatowy – I miejsce | 20 | ||
etap wojewódzki – I, II, III miejsce | 20 | ||
|
Zaangażowanie w pracę Samorządu Uczniowskiego | 10-25 | |
Pełnienie funkcji w ramach Samorządu Uczniowskiego | 5 | ||
Przygotowanie imprez i uroczystości szkolnych | 5-10 | ||
|
Dbałość o pracownie szkolne | 5-10 | |
Wolontariat, akcje charytatywne | 5-10 | ||
Zbiórka surowców wtórnych | 1-10 | ||
|
5 | ||
4. Inne | |||
|
1-40 | ||
|
1-30 | ||
|
1-20 | ||
PUNKTY UJEMNE | |||
Lp. | DZIAŁANIE | PUNKTY | |
1. Kultura osobista | |||
|
pracowników szkoły | -10 | |
kolegów, koleżanek i innych osób | -10 | ||
|
-10 | ||
Niewłaściwy strój szkolny (uroczystości szkolne, konkursy, Dzień Patrona, Dzień Wiosny) | -5 | ||
2. Wypełnianie obowiązków ucznia | |||
|
-10 | ||
|
-10 | ||
|
-1/-10 | ||
|
-1/-10 | ||
|
-20 | ||
|
-5 | ||
|
-5 | ||
3. Zaangażowanie społeczne | |||
Niewywiązywanie się z przyjętych obowiązków (nie są brane pod uwagę zadania domowe z przedmiotów) | -5 | ||
4. Kultura języka | |||
Wulgarne słownictwo, gesty, zaczepki słowne (np. przezywanie, ubliżanie innym, groźby) | -10 | ||
5. Dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie | |||
|
-50 | ||
|
-15 | ||
|
-10 | ||
|
-50 | ||
|
-20 | ||
|
-20 | ||
|
-20 | ||
6. Zachowanie norm etycznych | |||
|
-30 | ||
|
-20 | ||
|
-20 | ||
|
-10/ -20 | ||
|
-5 | ||
7. Inne | |||
|
-10 | ||
|
-20 | ||
|
-1/-30 |