Materiały dydaktyczne na czas zawieszenia zajęć (na okres 16-25 marca) AKTUALIZACJA 20.03 uwaga!!! NOWA ZAKŁADKA – „ZDALNE LEKCJE” +zaktualizowana karta pracy j.polski kl.5

Zawieszenie zajęć dydaktyczno – wychowawczych NIE JEST CZASEM WOLNYM.

Drodzy Uczniowie i Rodzice,

po czasie szału i chaosu została stworzona nowa zakładka na stronie głównej – „Zdalne lekcje”.

Z myślą o wszystkich, materiały dydaktyczne na czas zawieszenia zajęć, zostały uporządkowane na klasy, a te na przedmioty. Mamy nadzieję, że takie rozwiązanie będzie wygodniejsze i czytelniejsze 🙂

 

Uwaga!!! Zadania od nauczycieli przedmiotowych są obowiązkowe i należy je wykonać i przesłać na ich adres mailowy do dnia 25 marca.

 

Należy wyraźnie zaznaczyć, że nie należy tego okresu traktować, jako „wolnego”, przeznaczonego na różnego rodzaju zdarzenia „rekreacyjne” typu spotkania, grupowe zajęcia kulturalne czy sportowe, wyjazdy itp. W tym czasie uczniowie muszą się, w miarę możliwości oczywiście, jak najbardziej odizolować. Inaczej mówiąc mają siedzieć w domu i spożytkować ten czas jak najlepiej się da. Nie zaniedbując przy tym obowiązków szkolnych, a jest ich niemało. Zawsze mają możliwość kontaktowania się z konkretnymi nauczycielami, celem konkretnych pytań, konsultacji, zadań do wykonania itd.

Bardzo Państwa prosimy, żeby rygorystycznie podejść do tego „aresztu domowego”, dopilnować, żeby nie kontaktowali się z nikim i nie bagatelizowali sytuacji. Zróbmy wszystko, by się nie narazić i nie zarazić nieświadomie ludzi starszych. Bo to oni są najbardziej zagrożeni skutkami zachorowania. To co młodzież przejdzie jak zwykłe przeziębienie, dla seniora może okazać się bardzo niebezpieczne.


Poniżej znajdują się materiały dydaktyczne na czas zawieszenia zajęć, tj. 16 – 25 marca. Na samym dole natomiast lista nauczycieli i maile do nich w razie pytań i trudności.

W celu czytelniejszych informacji został utworzony nowy wpis, na którym będą umieszczane nowe informacje.

Link: TU


MATERIAŁY DYDAKTYCZNE DLA KLASY 0

Książeczki:

Fioletowa książka –  str. od 38 do 71.

Książka różowa (5 latki ) – str. od 56 do 63.

Zielona książka (6 latki) – str. od 34 do 51.

Język angielski:

Nauka nazw owoców

Zwroty:

  • I like …
  • I don’t like….
  • Are you hungry?

https://www.youtube.com/watch?v=frN3nvhIHUk

               https://www.youtube.com/watch?v=ykTR0uFGwE0


MATERIAŁY DYDAKTYCZNE DLA KLASY 1

Podręcznik – od str. 24 do str. 43, od str. 101 do str. 102, Strony: 88, 89, 96, 97.

Karty polonistyczne (linie) – od strony 24 do strony 46 plus strony 86, 89, 91, 92, 96 (si, ź, sio, zio, ć, ci) 97, 98, 99, 103.

Karty matematyczne: od strony 24 do strony 45 plus strony 82 i 83.

Język angielski:

Nauka nazw przedmiotów w domu (chair, door, table, window),

określanie położenia przedmiotów (It’s in the …/ It isn’t in the…/ Is it in the…?),

Podręcznik str. 45-47

Zeszyt ćwiczeń str. 45-47


MATERIAŁY DYDAKTYCZNE DLA KLASY 2

Podręcznik str. 20 – 25, str. 36 – 47, str. 98 – wyrazy z ż wymiennym na g, , str. 90 – 91 – Poczytanka „Nareszcie wiosna”.

Podręcznik str. 106 – 108.

Matematyczne karty pracy str. 17 – 29.

Karty pracy z j. polskiego – str. 19 – 27, i str. 38 – 53, str 100 ćw 3, ( nie na czas), str. 101 ćw 4 – na czas.

Język angielski:

Nauka nazw warzyw i produktów spożywczych

Zwroty:

  • He/she likes ….
  • He/she doesn’t like …
  • Can I have ….. please?
  • Here you are!

Podręcznik str. 46-49

Zeszyt ćwiczeń str. 44-47

Ćwiczenie dodatkowe: zeszyt ćwiczeń strona 76.

 

!!! Informacja od Pani Kasi: Oprócz materiału, który podałam do przerobienia przez dwa tygodnie (to co powyżej) ćwiczcie tabliczkę mnożenia i dzielenie w zakresie 50 i nuty (nazwy solmizacyjne i literowe).


MATERIAŁY DYDAKTYCZNE DLA KLASY 3

Karty matematyczne: cz. 3, str. 44 – 63. cz. 4, str. 3 – 11.

Język polski: Podręcznik: cz. 3, str. 82 – 91; cz. 4, str. 3 – 30. Karty ćwiczeń w linię: cz. 3, str. 62 – 75; cz. 4, str. 3 – 24.

Język angielski:

Nauka nazw zainteresowań i hobby, nauka nazw dni tygodnia

Podręcznik str. 44-47

Zeszyt ćwiczeń str.42-45


MATERIAŁY DYDAKTYCZNE DLA KLASY 4

Przyroda: 1. Układ krwionośny transportuje krew (podręcznik, str. 89) 

(karta pracy – jaką rolę pełni układ krwionośny) – zadanie obowiązkowe do wysłania na maila

                   2. Układ oddechowy zapewnia wymianę gazową (podręcznik, str. 92)

(karta pracy – jak oddychamy) – zadanie obowiązkowe do wysłania na maila


Język polski:

  • Moje hobby, moja pasja (str. 69).

Temat: Piszemy wypowiedź o swoich zainteresowaniach.

Wykonajcie zadanie trzecie i czwarte ze str. 70 – zadanie obowiązkowe do wysłania na maila

  • Przyglądamy się portretowi dziewczynki (str. 78).

Temat: Opisujemy dziewczynkę w czerwonej sukni.

Wykonajcie zadanie drugie, trzecie, czwarte i piąte ze str. 79 – zadanie obowiązkowe do wysłania na maila

  • Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego (str. 102).

Temat: Klasa Vc w obliczu zagrożenia.

Przeczytajcie tekst ze str. 102-104 i wykonajcie polecenie pierwsze, drugie, trzecie i czwarte – zadanie obowiązkowe do wysłania na maila

  • Potężna śnieżyca” (tak, tak kiedyś takie bywały i nie jest to legenda 😉

Temat: O wyrazach z „ż” wymiennym.

Wykonajcie polecenie pierwsze i drugie (str. 114, 115) i przypomnijcie sobie informacje z niebieskiej ramki z wykrzyknikiem (str. 116). Następnie zróbcie zadanie trzecie (najlepiej na kartce z bloku technicznego) oraz zadanie czwarte, piąte i szóste (str. 116) – zadanie obowiązkowe do wysłania na maila

  • O marzeniach w szkole (str. 128).

Temat: Czy w plecaku mogą się zmieścić marzenia?

Przeczytajcie wiersz (str. 128) i zapiszcie pierwsze skojarzenia związane z pojęciami „szkoła” i „dom”. Następnie wykonajcie polecenie czwarte i piąte – zadanie obowiązkowe do wysłania na maila

  • Rodzinny koncert życzeń” (str. 149)

Temat: Pisownia „ż” w cząstkach „ża-”, „żo-”, „żu-”, „ży-”.

Wykonajcie polecenie pierwsze, drugie i trzecie – zadanie obowiązkowe do wysłania na maila

 

Moi Drodzy,

czas na pracę klasową, niestety w obecnej sytuacji domową. Proszę o napisanie wypracowania na jeden z poniższych tematów i przesłanie do mnie (adres: lipi123@interia.pl). Jeśli pojawią się jakieś pytania – piszcie. Jestem od tego, żeby Wam pomóc. Praca na ocenę. Życzę twórczych pomysłów 🙂 i czekam na Wasze prace do piątku (20 marca). Niech każdy z Was do wysłanej pracy dołączy swoje krótkie przemyślenia związane z obecną sytuacją. Jak sobie radzicie z nudą? Jakie są według Was plusy i minusy nauki w domowym zaciszu i czy tęsknicie (choć odrobinę) za szkołą. Bardzo jestem ciekawa waszych spostrzeżeń.

Pani Asia 🙂

zadanie obowiązkowe do wysłania na maila

  1. Napisz list do wybranego bohatera książki, którą ostatnio przeczytałaś/przeczytałeś.

Jeśli ktoś wybierze ten temat, powinien pamiętać o stałych elementach listu (w prawym górnym rogu – miejscowość i data, zwrot do adresata, podpis. Można też pod skończonym i podpisanym listem dodać postscriptum czyli PS – to krótkie informacje, o których nadawca zapomniał napisać lub pragnie jeszcze coś dodać). Pamiętajcie, że w liście wszystkie zwroty do adresata (np. Tobie, Ciebie) piszemy wielką literą.

  1. To były wspaniałe wakacje… (opowiadanie)

Przy tym temacie można posłużyć się wyobraźnią i napisać o wymarzonych wakacjach.

  1. Dalsze losy bohaterów lektury Opowieści z Narnii: Lew, Czarownica i stara szafa”– opowiadanie.
  2. Wyobraź sobie, że przez drzwi starej szafy dostałeś się do fantastycznego świata. Napisz opowiadanie o swoich przygodach.
  3. Napisz opowiadanie, do którego ilustracją mogłaby być zamieszczona poniżej fantastyczna kraina.

Pamiętajcie o trójdzielnej budowie tekstu (wstęp, rozwinięcie, zakończenie) oraz o akapitach.


Matematyka:

Zawieszenie zajęć w szkole to nie powód do lenistwa. Matematykę możemy ćwiczyć w domu.

Każdy uczeń naszej szkoły ma wykupiony indywidualny dostęp do programu matematycznego na poziomie swojej klasy (Matlandia 4, Matlandia 5, Matlandia 6, Matlandia 7, PowtórkoMat8). Niektórzy szóstoklasiści także – PowtórkoMat6.

Jesteśmy dobrze przygotowani na powtórki on- line!

Każdy uczeń może ćwiczyć do woli na swoim koncie, ale ponadto:

Każdy uczeń kl. 4 znajdzie na swoim koncie indywidualną pracę domową na każdy tydzień zawieszonych zajęć w szkole. Zaczynamy od pierwszego tygodnia – Zestaw 1 – zadanie obowiązkowe.

Później pojawią się kolejne.

Zestaw 2 został już dodany zadanie obowiązkowe.

Owocnej pracy!


Język angielski:

Pisanie krótkiego tekstu na temat zajęć pozaszkolnych, powtórzenie materiału z rozdziału 5, nauka nazw czynności dnia codziennego, czas Present Simple w zdaniach twierdzących, przysłówki opisujące częstotliwość, dni tygodnia.

Podręcznik str. 74-85 (z pominięciem 78-79)

Zeszyt ćwiczeń str. 47-52


Historia:

  1. Przygotować w formie plakatu informację na temat królowej Jadwigi – zadanie obowiązkowe do wysłania na maila
  • kartka z bloku technicznego(format dowolny)
  • dane biograficzne(data narodzin, śmierci, lata panowania)
  • osiągnięcia
  • ciekawostki z życia
  • ilustracja z podobizną( może być wykonanie własne)
  1. Napisać artykuł na temat bitwy pod Grunwaldem – zadanie obowiązkowe do wysłania na maila
  • imitacja strony czasopisma( nadać swój tytuł, typu: wieści ze świata…proszę stworzyć swój własny)
  • nadajemy tytuł główny naszemu artykułowi
  • tworzymy relację z bitwy jako redaktorzy( podajemy datę, przyczyny konfliktu, uczestników bitwy, przebieg, zakończenie i skutki.

Plastyka:

Temat: „Techniki malarskie” – str. 34 – 37.

             Zadanie obowiązkowe do wysłania na maila: Wykonajcie plakat promujący pierwszy dzień wiosny.


Technika:

Temat: „Rowerem przez skrzyżowanie”  – str. 52 – 59.

              Zadanie obowiązkowe do wysłania na maila: str. 52-53 (makieta skrzyżowania).


Informatyka:

Tworzymy prezentację w programie power point wykorzystując przejścia i animacje na temat:

                                                  „Ulubiony wykonawca, aktor, sportowiec” – zadanie obowiązkowe do wysłania na maila


Muzyka:

Temat: Ludowa zabawa

(podręcznik str. 87-91)

– pojęcia do wyjaśnienia: folklor, polskie tańce narodowe – mazur (określ cechy charakterystyczne). Można zrobić w formie notatki, plakatu, prezentacji – do wyboru – zadanie obowiązkowe do wysłania na maila

Posłuchaj utworów, jeśli możesz: Czesław Cupak, Mazur Nad czysta wodą, Stanisław Moniuszko Mazur z opery Halk.


MATERIAŁY DYDAKTYCZNE DLA KLASY 5

Biologia: 1. Korzeń – organ podziemny rośliny (podręcznik, str. 98)(pomoc dydaktyczna do tematu:

     (prezentacja – korzeń.)   ZDALNA LEKCJA

2. Pęd. Budowa i funkcje łodygi (podręcznik, str. 102)  (pomoc dydaktyczna do tematu: (prezentacja – pęd).

 

Karta pracy na ocenę  Pęd i korzeń  zadanie obowiązkowe do wysłania na maila


Matematyka:

Zawieszenie zajęć w szkole to nie powód do lenistwa. Matematykę możemy ćwiczyć w domu.

Każdy uczeń naszej szkoły ma wykupiony indywidualny dostęp do programu matematycznego na poziomie swojej klasy (Matlandia 4, Matlandia 5, Matlandia 6, Matlandia 7, PowtórkoMat8). Niektórzy szóstoklasiści także – PowtórkoMat6.

Jesteśmy dobrze przygotowani na powtórki on- line!

Każdy uczeń może ćwiczyć do woli na swoim koncie, ale ponadto:

Każdy uczeń kl. 5 znajdzie na swoim koncie indywidualną pracę domową na każdy tydzień zawieszonych zajęć w szkole. Zaczynamy od pierwszego tygodnia – Zestaw 1 – zadanie obowiązkowe.

Później pojawią się kolejne.

Zestaw 2 został już dodanyzadanie obowiązkowe.

Owocnej pracy!


Język polski:

Temat: Czego oczekuje i o czym marzy Ola?

Przeczytajcie tekst ze str. 229-234 i wykonajcie polecenie pierwsze, drugie oraz napiszcie w imieniu bohaterki, co myślała o sobie i swoim życiu przed przeprowadzką i po przeprowadzce – zadanie obowiązkowe do wysłania na maila

Temat: Świat wirtualny a rzeczywistość.

Przeczytajcie teksty ze str. 287-289. Stwórzcie plakat „Bezpiecznie z komputerem” – zadanie obowiązkowe do wysłania na maila

Temat: Jak uniknąć piekła na ziemi?

Napiszcie skojarzenia związane z pojęciami „niebo” i „piekło”.

Przeczytajcie tekst ze str. 296-299 i wykonajcie polecenie pierwsze i drugie (str. 299) – zadanie obowiązkowe do wysłania na maila

Temat: W trosce o wspólne dobro.

Wykonaj polecenie pierwsze, drugie (To nasza Ziemia karta pracy – j.polski), trzecie (str. 186-187) – zadanie obowiązkowe do wysłania na maila. Zadanie czwarte (str. 187) dla chętnych na dodatkową ocenę.

 

Moi Drodzy,

czas na pracę klasową, niestety w obecnej sytuacji domową. Proszę o napisanie wypracowania na jeden z poniższych tematów i przesłanie do mnie (adres: lipi123@interia.pl). Jeśli pojawią się jakieś pytania – piszcie. Jestem od tego, żeby Wam pomóc. Praca na ocenę. Życzę twórczych pomysłów 🙂 i czekam na Wasze prace do piątku (20 marca). Niech każdy z Was do wysłanej pracy dołączy swoje krótkie przemyślenia związane z obecną sytuacją. Jak sobie radzicie z nudą? Jakie są według Was plusy i minusy nauki w domowym zaciszu i czy tęsknicie (choć odrobinę) za szkołą. Bardzo jestem ciekawa waszych spostrzeżeń.

Pani Asia 🙂

zadanie obowiązkowe do wysłania na maila

  1. Napisz list do wybranego bohatera książki, którą ostatnio przeczytałaś/przeczytałeś.

Jeśli ktoś wybierze ten temat, powinien pamiętać o stałych elementach listu (w prawym górnym rogu – miejscowość i data, zwrot do adresata, podpis. Można też pod skończonym i podpisanym listem dodać postscriptum czyli PS – to krótkie informacje, o których nadawca zapomniał napisać lub pragnie jeszcze coś dodać). Pamiętajcie, że w liście wszystkie zwroty do adresata (np. Tobie, Ciebie) piszemy wielką literą.

  1. To była przygoda mojego życia… (opowiadanie)

Przy tym temacie można posłużyć się wyobraźnią i napisać o wymarzonych wakacjach.

  1. Dalsze losy bohaterów wybranej lektury (W pustyni i w puszczy” lub „Chłopcy z Placu Broni”) – opowiadanie.
  2. Wyobraź sobie, że przez ukryty portal przeniosłeś się do świata, w którym żyją mitologiczni bohaterowie. Napisz opowiadanie o swoich przygodach.
  3. Napisz opowiadanie, do którego ilustracją mogłaby być zamieszczona poniżej fantastyczna kraina.

Pamiętajcie o trójdzielnej budowie tekstu (wstęp, rozwinięcie, zakończenie) oraz o akapitach.


Język angielski:

Powtórzenie materiału z rozdziału 6, Czas Past Past Simple

Podręcznik str. 88-91

Zeszyt ćwiczeń str.55-57

Nie zaczynajcie nowego działu, ale powtórzcie proszę czas Past Simple i czasowniki nieregularne które omawialiśmy na lekcjach.


Historia:

      1.W zeszycie proszę odpowiedzieć na pytania 6 i 8 ze strony 144 oraz 9 i 10 ze strony 146.

  1. Zapoznać się z materiałem na youtube : historia na szybko; Kazimierz Odnowiciel cz.1 i 2
  • opisać osiągnięcia i dokonania księcia
  1. Opisać przyczyny konfliktu pomiędzy królem Bolesławem Śmiałym a biskupem Stanisławem – zadanie obowiązkowe do wysłania na maila
  2. Osoby, które otrzymały 1 lub 2 z ostatniego sprawdzianu będą mogły poprawić ocenę na drugiej lekcji historii po powrocie do szkoły

Plastyka:

Temat: „Kompozycja centralna, symetryczna i asymetryczna” – str. 44 – 48.

                Zadanie obowiązkowe do wysłania na maila: Wykonajcie plakat promujący pierwszy dzień wiosny.


Technika:

Temat: „Pismo techniczne” – str. 51 – 52.

               Zadanie obowiązkowe do wysłania na maila: Zadanie 4 ze str. 52: Napisz na kartce papieru milimetrowego następujące słowa: technika, ekologia, bezpieczeństwo, szkoła. Zastosuj pismo techniczne.


Informatyka:

Tworzymy prezentację w programie power point wykorzystując przejścia i animacje na temat:

                                                     „Ulubiony wykonawca, aktor, sportowiec” – zadanie obowiązkowe do wysłania na maila


Geografia:

Drodzy Uczniowie 😊

Każdy z Was obowiązany jest do samodzielnego przerobienia podanych niżej treści materiałowych poprzez uważne przeczytanie ze zrozumieniem tematu w podręczniku oraz wnikliwe przejrzenie fotografii, schematów, map i wyróżnień w tekście. Kolejnym punktem Waszych działań będą zadania do samodzielnego wykonania w zeszycie ćwiczeń na podstawie treści podręcznika i atlasu geograficznego.

Podaję numery tematów (te w podręczniku są takie same jak w zeszycie ćwiczeń):

W klasie piątej: z rozdziału IV. Krajobrazy świat

  1. – temat nr 1. Pogoda i klimat.
  2. – temat nr 2. Strefy klimatyczne i strefy krajobrazowe.
  3. – podsumowanie rozdziału III. Przez lądy i morza + zadania „Sprawdź się!” w podręczniku i „Sprawdź, czy potrafisz” w zeszycie ćwiczeń.

Muzyka:

Temat: Na ludową nutę

(podręcznik str. 105-110)

– pojęcia do wyjaśnienia: folklor, polskie tańce narodowe – krakowiak ( określ cechy charakterystyczne ), instrumenty ludowe, kapela. Można zrobić w formie notatki, plakatu, prezentacji – do wyboru – zadanie obowiązkowe do wysłania na maila

Posłuchaj utworów, jeśli możesz: taniec ludowy: krakowiak, piosenka „Krakowiaczek jeden”

Temat: Folklor naszych sąsiadów.

(podręcznik str. 111-118)

Opisz muzykę ludową Słowacji, Czech, Ukrainy, Rosji, Niemiec. Można zrobić w formie notatki, plakatu, prezentacji – do wyboru – zadanie obowiązkowe do wysłania na maila



MATERIAŁY DYDAKTYCZNE DLA KLASY 6

Język polski

  1.     Adam     Mickiewicz, Pan Tadeusz – fragmenty: sceny z koncertem Wojskiego,     polowanie, tańczenie poloneza („Między nami” –     podręcznik)
  1.     Jana     Kochanowskiego (fraszki: Na gospodarza, Na młodość, Na starość,     Na lipę, Na zdrowie – Między nami, str. 108-110)

Lektury

W tej kolejności, w zależności od tego, do której będziecie mieli dostęp:

  1. Lekkie życie Barnaby’ego Brocketa, John Boyne
  2. Barbara Kosmowska, Kolorowy szalik
  3. Oskar     i pani Róża, Eric-Emmanuel Schmitt

DO OPRACOWANIA

  1. Formy gatunkowe:
  • zaproszenie;
  • zawiadomienie;
  • ogłoszenie.
  1. Części mowy:
  • przysłówek, 
  • liczebnik, 
  • zaimek, 
  • przyimek, 
  • spójnik, 
  • imiesłów.
  1. Środki stylistyczne:
  • porównanie, 
  • przenośnia, 
  • epitet, 
  • wyraz     dźwiękonaśladowczy,
  • apostrofa
  • związek frazeologiczny.

INFORMACJA DLA UCZNIÓW I RODZICÓW:

Drodzy Uczniowie i Rodzice!

Wszelkie niezbędne materiały do opracowania poniższych zagadnień, będę publikowała na specjalnie w tym celu założonej grupy uczniów na FB –> KLASA 6 – GRUPA WYCHOWAWCZO-EDUKACYJNA i grupy rodziców —> KLASA 6 – RODZICE Stąd moja ogromna prośba do rodziców, aby pomogli dzieciom (jeśli do tej pory nie mają) przy założeniu konta na FB, aby mogły przynależeć do grupy w celach edukacyjnych. Wszelkie materiały nadsyłać będę na aktywnej już grupie w dniach i godzinach, przypadających w planie lekcji na język polski i godzinę wychowawczą. Wtedy też będę do dyspozycji uczniów i rodziców.

Jako że grupy są prywatne i ukrye, w celu dostania się do nich proszę, aby uczniowie i rodzice zaprosili mnie do znajomych. Wówczas będę mogła podpiąć Wasze konta konta pod właściwą Wam grupę. Będziecie wówczas mogli korzystać ze wszystkich materiałów niezbędnych do opracowania listy zagadnień.

Z wyrazami szacunku,

Iga Zakrzewska-Morawek

iga.zakrzewska.morawek@gmail.com

tel: 501 572 937


 Biologia: 1. Płazy – kręgowce wodno – lądowe (podręcznik, str. 93) (pomoc dydaktyczna do tematu: (prezentacja – płazy). ZDALNA LEKCJA

                 2. Przegląd i znaczenie płazów (podręcznik, str. 97)

       pomoc dydaktyczna do tematu: (prezentacja – przegląd płazów)

                 Zadanie: proszę znaleźć w różnych  źródłach informacji jakie gatunki płazów występują w Polsce i nauczyć się je rozpoznawać.

Proszę rozwiązać test na dysku google (link poniżej) – zadanie obowiązkowe (odpowiedzi same zostaną wysłane do mnie)

zadanie z płazów


Matematyka:

Zawieszenie zajęć w szkole to nie powód do lenistwa. Matematykę możemy ćwiczyć w domu.

Każdy uczeń naszej szkoły ma wykupiony indywidualny dostęp do programu matematycznego na poziomie swojej klasy (Matlandia 4, Matlandia 5, Matlandia 6, Matlandia 7, PowtórkoMat8). Niektórzy szóstoklasiści także – PowtórkoMat6.

Jesteśmy dobrze przygotowani na powtórki on- line!

Każdy uczeń może ćwiczyć do woli na swoim koncie, ale ponadto:

Każdy uczeń kl. 6 znajdzie na swoim koncie indywidualną pracę domową na każdy tydzień zawieszonych zajęć w szkole. Zaczynamy od pierwszego tygodnia – Zestaw 1 – zadanie obowiązkowe.

Później pojawią się kolejne.

Zestaw 2 został już dodanyzadanie obowiązkowe.

Owocnej pracy!


Język angielski:

Pisanie-przepis, powtórzenie materiału z rozdziału 6, nauka słownictwa związanego z miejscem zamieszkania

Podręcznik str.88-95 (z pominięciem stron 92 i 93)

Zeszyt ćwiczeń: str.55-60

Powtórzcie proszę czas Present Perfect.


Historia:

         1.Prezentacja na temat rewolucji francuskiej(materiały strona166-178)

  • przyczyny
  • data
  • przebieg
  • skutki
  • ważne osoby
  • prześladowanie Kościoła
  • konstytucja z 1791 r.
  • wojna Francji z Austrią i Prusami
  • Francja republiką
  • terror

Prezentacja może mieć formę multimedialną lub papierową, prace zostaną zaprezentowane na lekcji, jeżeli będą miały formę papierową to proszę o zrobienie ich na wzór prezentacji multimedialnej w formie slajdu (1 kartka np. z małego bloku a na niej przyczyny, 2 kartka z datą itd.) – zadanie obowiązkowe do wysłania na maila


Plastyka:

Temat: „Grafika” – str. 65-71.

            Zadanie obowiązkowe do wysłania na maila: Wykonajcie plakat promujące pierwszy dzień wiosny.


Technika:

Temat: „Elementy elektroniki” – str. 54 – 55.

               Zadanie obowiązkowe do wysłania na maila: Ze str. 55: Zapisz miejsca w Twojej okolicy, gdzie znajdują się punkty prowadzące zbiórkę zużytego sprzętu elektronicznego


Informatyka:

Pracujemy w programie www.scratch.mit.edu. Tworzymy skrypt z wykorzystaniem trzech postaci i użyciem funkcji komunikatu (np. zawodnik, piłka, bramkarz) – zadanie obowiązkowe do wysłania na maila


Geografia:

Drodzy Uczniowie 😊

Każdy z Was obowiązany jest do samodzielnego przerobienia podanych niżej treści materiałowych poprzez uważne przeczytanie ze zrozumieniem tematu w podręczniku oraz wnikliwe przejrzenie fotografii, schematów, map i wyróżnień w tekście. Kolejnym punktem Waszych działań będą zadania do samodzielnego wykonania w zeszycie ćwiczeń na podstawie treści podręcznika i atlasu geograficznego.

Podaję numery tematów (te w podręczniku są takie same jak w zeszycie ćwiczeń):

W klasie szóstej: z rozdziału III. Środowisko przyrodnicze i ludność Europy

  1. – temat nr 6. Zróżnicowanie ludności Europy. Migracje.
  2. – temat nr 7. Wielkie miasta Europy: Paryż i Londyn.
  3. – podsumowanie rozdziału III. i zadania „Sprawdź się!” w podręczniku i „Sprawdź, czy potrafisz” w zeszycie ćwiczeń.

Muzyka:

Temat: Z muzyką w tle.

(podręcznik str. 112-115)

Jaką funkcję pełni muzyka w filmie i reklamie? (można przestawić w formie notatki, plakatu, prezentacji – do wyboru) – zadanie obowiązkowe do wysłania na maila

Temat: Instrumenty dęte.

(podręcznik str. 120 – 129)

Cechy charakterystyczne, podział.

(można przestawić w formie notatki, plakatu, prezentacji – do wyboru) – zadanie obowiązkowe do wysłania na maila



MATERIAŁY DYDAKTYCZNE DLA KLASY 7

Język polski

  1. „Stary człowiek i morze” Ernest Hemingway
  2. Wybór fraszek, pieśni i trenów (I, V, VII, VIII), Jan Kochanowski
  3. Adam Mickiewicz, Dziady cz. II,

DO OPRACOWANIA W ZESZYCIE

  1. Rodzaje literackie (z uwzględnieniem cech charakterystycznych):
  • epika,    
  • liryka
  • dramat;    
  1. Gatunki literackie (rozróżnianie gatunków epiki, liryki i dramatu, w tym):
  • pamiętnik,      
  • komedia,    
  • fraszka, 
  • sonet,    
  • pieśń,        
  • tren,    
  • ballada, 
  • epopeja,    
  • tragedia.    
  1. Pojęcia do wyjaśnienia :
  • neologizm, 
  • eufemizm, 
  • porównanie, 
  • homonim, 
  • akronim,
  • porównanie homeryckie,
  • symbol,
  • alegoria.    
  1. Gatunki dziennikarskie (określanie ich podstawowych cech):
  • reportaż,        
  • wywiad,    
  • artykuł,      
  • felieton    
  1. Definicja poniższych form gatunkowych:
  • recenzja,    
  • rozprawka,    
  • podanie,    
  • życiorys,      
  • CV,    
  • list motywacyjny, 
  • przemówienie,    
  • wywiad.

INFORMACJA DLA UCZNIÓW I RODZICÓW:

Drodzy Uczniowie i Rodzice!

Wszelkie niezbędne materiały do opracowania poniższych zagadnień, będę publikowała na specjalnie w tym celu założonej grupy uczniów na FB –> KLASA 7 język polski – GRUPA EDUKACYJNA i grupy rodziców —> KLASA 7 język polski – RODZICE Stąd moja ogromna prośba do rodziców, aby pomogli dzieciom (jeśli do tej pory nie mają) przy założeniu konta na FB, aby mogły przynależeć do grupy w celach edukacyjnych. Wszelkie materiały nadsyłać będę w dniach i godzinach, przypadających w planie lekcji na język polski. Wtedy też będę do dyspozycji uczniów i rodziców.

Jako że grupy są prywatne i ukrye, w celu dostania się do nich proszę, aby uczniowie i rodzice zaprosili mnie do znajomych. Wówczas będę mogła podpiąć Wasze konta konta pod właściwą Wam grupę. Będziecie wówczas mogli korzystać ze wszystkich materiałów niezbędnych do opracowania listy zagadnień.

Z wyrazami szacunku,

Iga Zakrzewska-Morawek

iga.zakrzewska.morawek@gmail.com

tel: 501 572 937


Fizyka:

  1. I zasada dynamiki Newtona, czyli o tym co się dzieje z ciałem jeżeli nie działa na niego żadna siła, lub wypadkowa sił działających wynosi zero
  2. II zasada dynamiki Newtona, czyli o tym co się dzieje z ciałem pod działaniem stałej niezrównoważonej siły .Zależność a = F/m
  3. Zadania obliczeniowe z wykorzystaniem II zasady a = F/ m. Definicja jednostki siły ze wzoru F = m * a
  1. III zasada dynamiki Newtona czyli o tym że każda akcja wywołuje reakcję albo jeśli jedno ciało działa na drugie to i drugie na pierwsze. Przykłady takich sił.

Matematyka:

Zawieszenie zajęć w szkole to nie powód do lenistwa. Matematykę możemy ćwiczyć w domu.

Każdy uczeń naszej szkoły ma wykupiony indywidualny dostęp do programu matematycznego na poziomie swojej klasy (Matlandia 4, Matlandia 5, Matlandia 6, Matlandia 7, PowtórkoMat8). Niektórzy szóstoklasiści także – PowtórkoMat6.

Jesteśmy dobrze przygotowani na powtórki on- line!

Każdy uczeń może ćwiczyć do woli na swoim koncie, ale ponadto:

Każdy uczeń kl. 7 znajdzie na swoim koncie indywidualną pracę domową na każdy tydzień zawieszonych zajęć w szkole. Zaczynamy od pierwszego tygodnia – Zestaw 1 – zadanie obowiązkowe.

Później pojawią się kolejne.

Zestaw 2 został już dodanyzadanie obowiązkowe.

Owocnej pracy!



Biologia: 1. Oddychanie komórkowe c.d (podręcznik, str. 142) (pomoc dydaktyczna do tematu:

(prezentacja – oddychanie). ZDALNA LEKCJA

                Powtórzenie z układu oddechowego: ZDALNA LEKCJA

                 !!! Obowiązkowe: Proszę podesłać mi na maila prezentacje z chorób układu oddechowego (Ci co nie zdążyli zaprezentować) na maila:    kleada@tlen.pl

                 2. Budowa i działanie układu wydalniczego (podręcznik, str. 153) (pomoc dydaktyczna do tematu: (prezentacja – układ wydalniczy)

                 (karta pracy – nerka, nefron )zadanie obowiązkowe do wysłania na maila

                 3. Higiena i choroby układu wydalniczego (podręcznik, str. 157).

                 4. Podsumowanie wiadomości z układu oddechowego i wydalniczego. Test do zrobienia: str. 150 i str. 162 (podręcznik). (Tu na dniach będzie zadanie obowiązkowe do wysłania na maila).


Chemia: 1. Woda – właściwości i rola w przyrodzie (podręcznik, str. 160).

                 2. Woda jako rozpuszczalnik (podręcznik, str. 165). Obowiązkowo do zrobienia w domu przez każdego doświadczenie 25, str. 165. Zadanie 3, str. 169 (podręcznik) – !!! opis doświadczenia wysyłać mi na maila na ocenę – zadanie obowiązkowe do wysłania na maila

                 3. Rodzaje roztworów (podręcznik, str. 170). Obowiązkowo do zrobienia w domu przez każdego doświadczenie 29, str. 174 (zamiast siarczanu (VI) miedzi (II) proszę użyć sól lub cukier. Zadanie 1, 3, str. 176. – zadania obowiązkowe do wysłania na maila.

                 4. Rozpuszczalność substancji w wodzie (podręcznik, str. 177). ZDALNA LEKCJA


Język angielski:

Podręcznik str. 72-76

Zeszyt ćwiczeń str. 68-77

Opanujcie proszę słownictwo z podanego zakresu materiału, gramatyką zajmiemy się po powrocie do szkoły.


Historia:

  1. Sporządzić biografię Adolfa Hitlera – zadanie obowiązkowe do wysłania na maila
  • data urodzin i śmierci
  • rodzina
  • dzieciństwo
  • kariera polityczna do roku 1939
  •  ciekawostki z życia

       Praca ma mieć formę notatki w zeszycie

  1. Wyobraź sobie, że jesteś przejazdem w nazistowskich Niemczech, jakie plakaty mogły wówczas promować idee narodowego socjalizmu, sporządź taki.( przygotuj ustną wypowiedź na temat zagrożeń jakie niesie skrajny nacjonalizm)-praca ma mieć formę plastyczną o jej charakterze decyduje uczeń – zadanie obowiązkowe do wysłania na maila
  2. Odpowiedz na pytanie 1 i 2 str. 164 – zadanie obowiązkowe do wysłania na maila.

Plastyka:

Temat: „Nowe formy dzieł w nurtach konceptualizmu, minimalizmu i land artu” – str. 54-58

               Zadanie obowiązkowe do wysłania na maila: Wykonajcie materiały promujące pierwszy dzień wiosny, np. plakat lub ulotkę.


Informatyka:

Pracujemy w programie www.scratch.mit.edu. Tworzymy skrypty umożliwiające podstawowe działania matematyczne, korzystamy ze zmiennych (a,b,wynik) – zadanie obowiązkowe do wysłania na maila.


Geografia:

Drodzy Uczniowie 😊

Każdy z Was obowiązany jest do samodzielnego przerobienia podanych niżej treści materiałowych poprzez uważne przeczytanie ze zrozumieniem tematu w podręczniku oraz wnikliwe przejrzenie fotografii, schematów, map i wyróżnień w tekście. Kolejnym punktem Waszych działań będą zadania do samodzielnego wykonania w zeszycie ćwiczeń na podstawie treści podręcznika i atlasu geograficznego.

Podaję numery tematów (te w podręczniku są takie same jak w zeszycie ćwiczeń):

W klasie siódmej: z rozdziału III. Ludność i urbanizacja w Polsce

  1. – temat nr 8. Urbanizacja.
  2. – podsumowanie rozdziału III. i zadania „Sprawdź się!” w podręczniku i „Sprawdź, czy potrafisz” w zeszycie ćwiczeń.

– z rozdziału nr IV. Rolnictwo i przemysł Polski

  1. – temat nr 1.Warunki rozwoju rolnictwa.
  2. – temat nr 2. Produkcja roślinna.
  3. – temat nr 3. Produkcja zwierzęca.

Muzyka:

Temat: Polonez.

(podręcznik str. 114-117)

Cechy charakterystyczne, słynne polonezy.

Wyjaśnij pojęcie: stylizacja (można przestawić w formie notatki, plakatu, prezentacji – do wyboru) – zadanie obowiązkowe do wysłania na maila.

Temat: Stanisław Moniuszko i opera.

(podręcznik str. 118 – 122)

Życie i twórczość Stanisława Moniuszki.

Opera (można przestawić w formie notatki, plakatu, prezentacji – do wyboru) – zadanie obowiązkowe do wysłania na maila.


Język niemiecki:

Zeszyt ćwiczeń rozdział 4 wykonujemy wszystkie ćwiczenia.

Wskazówki do wykonania zadań: 
 Odpowiednią formę czasowników użytych w ćwiczeniach 2, 3, 5 i 6 znajdziecie w podręczniku str. 82 punkt G.21. W ćwiczeniu 10 używamy czasowniki złożone, tzn. pamiętamy, że przedrostek tych czasowników w zdaniach oznajmujących i pytających występuje na końcu zdania, pomoc w podręczniku  str 82. punkt G22.

Przykład: aufstehen (wstawać) – Ich stehe am Montag um 6 Uhr auf. W ćwiczeniu  czasowniki odmienione są w podręczniku na str. 83 punkt G 24.

Ponadto proszę o opanowanie słówek z podręcznika na końcu rozdziału 4 str. 84 i 85. Pamiętamy, że mamy już wypełnione ćwiczenia do rozdziałów 1.2.i 3. Kto tego nie wykonał do tej pory, bardzo proszę uzupełnić zaległości.


Doradztwo zawodowe:

Proszę pozwiedzać Miasto Zawodów

Miasto Zawodów

Zadanie obowiązkowe do wysłania na maila: wybierz 3 zawody, które Cię najbardziej zainteresowały i dlaczego. Nazwy 3 wybranych zawodów proszę mi wysłać na maila.

 

Proszę osoby, które nie wysłały wyników z testu inteligencji wielorakiej o wykonanie testu i przesłanie mi wyników na maila. (Wysłali mi: Szymon, Michał, Jula, Kamil i Martyna) – zadanie obowiązkowe do wysłania na maila

Link: TEST


MATERIAŁY DYDAKTYCZNE DLA KLASY 8

 

Język polski

1. LEKTURY:

  1. Jan Kochanowski – wybrane fraszki, pieśni i treny (O rozkoszy, Do gór i lasów, O żywocie ludzkim, Na lipę….)

  2. Adam Mickiewicz, Pan Tadeusz

INFORMACJA DLA UCZNIÓW I RODZICÓW:

Drodzy Uczniowie i Rodzice!

Wszelkie niezbędne materiały do opracowania poniższych zagadnień, będę publikowała na specjalnie w tym celu założonej grupy uczniów na FB –> KLASA 8 i grupy rodziców —> KLASA 8 język polski – RODZICE Stąd moja ogromna prośba do rodziców, aby pomogli dzieciom (jeśli do tej pory nie mają) przy założeniu konta na FB, aby mogły przynależeć do grupy w celach edukacyjnych. Wszelkie materiały nadsyłać będę w dniach i godzinach, przypadających w planie lekcji na język polski. Wtedy też będę do dyspozycji uczniów i rodziców.

Jako że grupy są prywatne i ukrye, w celu dostania się do nich proszę, aby uczniowie i rodzice zaprosili mnie do znajomych. Wówczas będę mogła podpiąć Wasze konta konta pod właściwą Wam grupę. Będziecie wówczas mogli korzystać ze wszystkich materiałów niezbędnych do opracowania listy zagadnień.

Z wyrazami szacunku,

Iga Zakrzewska-Morawek

iga.zakrzewska.morawek@gmail.com

tel: 501 572 937

POJĘCIA I TERMINY LITERACKIE (do egzaminu)

PROZAIZM ADAPTACJA (filmowa, teatralna, radiowa) AKAPIT ALEGORIA ANAFORA ANTONIM APOSTROFA ARCHAIZM ARGUMENT A FAKT ARTYKUŁ PRASOWY BAJKA BALLADA  BAŚŃ BEZOSOBOWE FORMY CZASOWNIKA BOHATER GŁÓWNY I DRUGOPLANOWY CZASY CZASOWNIKA CZASOWNIK CZASOWNIK DOKONANY I NIEDOKONANY DEFINICJA SŁOWNIKOWA DIALOG DIDASKALIA DOPEŁNIENIE DRAMAT DZIENNIK ELEMENTY DRAMATU ELEMENTY FANTASTYCZNE ELEMENTY REALISTYCZNE ELEMENTY ŚWIATA PRZEDSTAWIONEGO E-MAIL EPIKA EPITET EPOPEJA ETYKIETA JĘZYKOWA ETYKA WYPOWIEDZI EUFEMIZM FABUŁA FANTASY FIKCJA LITERACKA FRASZKA GŁOSKA GRZECZNOŚĆ JĘZYKOWA HOMONIMY HYMN IMIESŁOWOWY RÓWNOWAŻNIK ZDANIA IMIESŁÓW INFORMACJA A OPINIA INTERPRETACJA DZIEŁA SZTUKI INWOKACJA IRONIA JĘZYK OFICJALNY I NIEOFICJALNY KOLOKWIALIZM KOMEDIA KOMIZM (RODZAJE) KOMPOZYCJA LEGENDA LICZEBNIK LIRYKA LIST  LITERA LITERATURA PIĘKNA, NAUKOWA, POPULARNONAUKOWA MIT MONOLOG MOTTO MOWA ZALEŻNA I MOWA NIEZALEŻNA NADAWCA I ODBIORCA WYPOWIEDZI NARRACJA PIERWSZOOSOBOWA I TRZECIOOSOBOWA NARRATOR NEOLOGIZM NOWELA OBRAZ POETYCKI ODMIANA IMION, NAZWISK, NAZW MIEJSCOWYCH, NAZW MIESZKAŃCÓW OKOLICZNIK OPOWIADANIE ORZECZENIE OŻYWIENIE PAMIĘTNIK PARTYKUŁA PIEŚŃ PISOWNIA „NIE” Z RÓŻNYMI CZĘŚCIAMI MOWY PISOWNIA WYRAZÓW NIEODMIENNYCH PODMIOT PODMIOT LIRYCZNY PODTYTUŁ PRAWA AUTORSKIE PROBLEMATYKA EGZYSTENCJALNA INTERPUNKCJA ZDANIA POJEDYNCZEGO I ZŁOŻONEGO PODSTAWA SŁOWOTWÓRCZA I FORMANT, RODZAJE FORMANTÓW PORÓWNANIE PORÓWNANIE HOMERYCKIE POWIEŚĆ (OBYCZAJOWA, PRZYGODOWA, DETEKTYWISTYCZNA, FANTASTYCZNONAUKOWA) POWTÓRZENIE PROBLEMATYKA UTWORU PROZA  PRZENOŚNIA PRZYDAWKA PRZYIMEK PRZYMIOTNIK PRZYPOWIEŚĆ PRZYSŁÓWEK PUBLICYSTYKA PUENTA PUNKT KULMINACYJNY PYTANIE RETORYCZNE RDZEŃ WYRAZU REALNE I SŁOWOTWÓRCZE ZNACZENIE WYRAZU REFREN REGIONALNE I ŚRODOWISKOWE ODMIANY JĘZYKA REGUŁY ORTOGRAFICZNE REPORTAŻ RODZINA WYRAZÓW RODZAJ GRAMATYCZNY ROZBIEŻNOŚĆ MIĘDZY MOWĄ A PISMEM RÓWNOWAŻNIK ZDANIA RYM RZECZOWNIK SELEKCJA INFORMACJI SKRÓTY I SKRÓTOWCE – TYPY SŁOWNIK SŁOWNIK TERMINÓW LITERACKICH SŁOWNICTWO NEUTRALNE I WARTOŚCIUJĄCE SMS SONET SPÓJNIK SPOSOBY WZBOGACANIA SŁOWNICTWA STOPNIOWANIE PRZYMIOTNIKA STOPNIOWANIE PRZYSŁÓWKA STRESZCZENIE STROFA STYL: POTOCZNY, URZĘDOWY, ARTYSTYCZNY, NAUKOWY, PUBLICYSTYCZNY SYLABA SYMBOL SYNONIM STRONA CZYNNA, BIERNA I ZWROTNA CZASOWNIKA ŚRODKI MANIPULACJI ŚRODKI PERSWAZJI ŚRODKI RETORYCZNE TEMAT I KOŃCÓWKA RZECZOWNIKA TEZA I HIPOTEZA TRAGEDIA TREN TREŚĆ I ZAKRES ZNACZENIOWY WYRAZU TRYBY CZASOWNIKA TYTUŁ TYPY WYPOWIEDZEŃ (OZNAJMUJĄCE, ROZKAZUJĄCE, PYTAJĄCE) TYPY WYPOWIEDZEŃ (POJEDYNCZE, ZŁOŻONE – WSPÓŁRZĘDNIE I PODRZĘDNIE) UOSOBIENIE WARTOŚCI UNIWERSALNE WĄTEK GŁÓWNY, WĄTKI POBOCZNE WERS A WERSET WIERSZ SYLABICZNY WYPOWIEDZENIE WYPOWIEDZENIE WIELOKROTNIE ZŁOŻONE WYRAZ PODSTAWOWY I POCHODNY WYRAZY DŹWIĘKONAŚLADOWCZE WYRAZ WIELOZNACZNY WYRAZY POKREWNE WYRAZY RODZIME I ZAPOŻYCZONE WYRAZY ZŁOŻONE, TYPY ZAIMEK ZDROBNIENIE ZGRUBIENIE ZNACZENIE DOSŁOWNE I PRZENOŚNE ZWIĄZEK FRAZEOLOGICZNY ZWIĄZKI WYRAZÓW W ZDANIU MANIPULACJA I PROWOKACJA LIRYKA I TYPY LIRYKI


Fizyka:

  1. Fale elektromagnetyczne i ich rodzaje czyli widmo. Promieniowanie gamma, Rtg, ultrafioletowe, ŚWIATŁO, promieniowanie podczerwone, mikrofale, radiowe . Cechy tego promieniowania.
  2. Czym jest światło białe widzialne , źródła światła, rozchodzenie się światła, promień świetlny.
  3. Odbicie światła zwierciadlane i rozproszone , prawo odbicia
  4. Obrazy w zwierciadłach płaskich – cechy tych obrazów – proste, tej samej wielkości itp. Konstrukcja obrazu punktu.

Biologia: 1. Konkurencja (podręcznik, str. 93)

(karta pracy – konkurencja) – zadanie obowiązkowe do wysłania na maila

   2. Drapieżnictwo. Roślinożerność (podręcznik, str. 97) ZDALNA LEKCJA

(drapieżnictwo) (roślinożerność)  – zadanie obowiązkowe do wysłania na maila

 

!!! Przypominam o oddaniu pracy na temat: „Sprawdzenie zanieczyszczenia powietrza na podstawie obecności porostów w miejscu zamieszkania.”                                                         Zadanie obowiązkowe do wysłania na maila.


Chemia: 1. Porównanie właściwości alkoholi (podręcznik, str. 154) ZDALNA LEKCJA

                2. Szereg homologiczny kwasów karboksylowych (podręcznik, str. 157).  Zadanie obowiązkowe do wysłania na maila: proszę znaleźć w różnych źródłach informacji, gdzie naturalnie znajdują się kwasy od 1 do 5 węgli w cząsteczce.

                3. Kwas metanowy (podręcznik, str. 161).

                4. Kwas etanowy (podręcznik, str. 164). Zadania do zrobienia: 2, 3, 4, str. 168 (podręcznik) – zadanie obowiązkowe do wysłania na maila.


Matematyka:

Zawieszenie zajęć w szkole to nie powód do lenistwa. Matematykę możemy ćwiczyć w domu.

Jesteśmy dobrze przygotowani na powtórki on- line!

Każdy uczeń klasy 8 ma do wykonania na swoim indywidualnym koncie w programie PowtórkoMat8 po dwa testy w każdym tygodniu zawieszonych zajęć w szkole. Zaczynamy w pierwszym tygodniu Test 1 i Test 2, w drugim tygodniu Test 3 i Test 4, jeżeli będzie potrzeba, to kolejne – zadanie obowiązkowe.

Owocnej pracy!


Język angielski:

Repetytorium str. 65-71

Zeszyt ćwiczeń str. 77-83


Historia:

  1. Odpowiedz na pytanie 9 i 11 ze strony 164 oraz 12 ze strony 166
  2. Przygotuj reportaż na temat wydarzeń , które miały miejsce w Poznaniu w roku 1956 oraz relację na temat sytuacji Polski w październiku 1956 roku – zadanie obowiązkowe do wysłania na maila.
  • relacja ma mieć formę opisu
  1. Zapoznaj się z materiałem – List biskupów polskich 1965-konferencja w Książu i odpowiedz na pytanie 11 ze strony 174 – zadanie obowiązkowe do wysłania na maila.                                      

   https://tvts.pl/list-biskupow-polskich-1965-konferencja-w-ksiazu/


WOS

  1. Przygotuj 3 ulotki : zadanie obowiązkowe do wysłania na maila
  • pierwsza zawierająca informacje na temat ustroju demokratycznego
  • druga na temat ustroju autorytarnego
  • trzecia na temat ustroju totalitarnego

      Ulotka ma mieć formę kartki wielkości zeszytu.

  1. Wykonaj ćwiczenie 4, 5 i 6 ze strony 127.
  2. Wyjaśnij pisemnie( notatka w zeszycie) jakie znaczenie ma Konstytucja RP.

Informatyka:

Tworzymy (ci którzy jeszcze nie ukończyli) hosting na serwerze www.5v.pl. Następnie dodajemy własną stronę (klikamy utwórz stronę) i nadajemy nazwę domeny, zaznaczamy podczas tworzenia okienko (utwórz bazę danych), następnie odczytujemy dane dostępowe na email-u i przy pomocy ftp total comander łączymy się ze swoim nowym hostingiem. Ćwiczymy przesłanie plików i tworzenie folderów poprzez ftp.

Zadanie dodatkowe to utworzenie prostego kodu hlml o nazwie index.html i umieszczenie na serwerze.


Geografia:

Drodzy Uczniowie 😊

Każdy z Was obowiązany jest do samodzielnego przerobienia podanych niżej treści materiałowych poprzez uważne przeczytanie ze zrozumieniem tematu w podręczniku oraz wnikliwe przejrzenie fotografii, schematów, map i wyróżnień w tekście. Kolejnym punktem Waszych działań będą zadania do samodzielnego wykonania w zeszycie ćwiczeń na podstawie treści podręcznika i atlasu geograficznego.

Podaję numery tematów (te w podręczniku są takie same jak w zeszycie ćwiczeń):

W klasie ósmej: z rozdziału III. Ameryka Północna i Ameryka Południowa

  1. – temat nr 1. Środowisko przyrodnicze Ameryki.
  2. – temat nr 2. Tornada i cyklony tropikalne w Ameryce Północnej.

Język niemiecki:

Powtarzamy wiadomości z rozdziału 4 nazwy różnych obiektów w mieście, określanie ich położenia, opisywanie drogi i określanie kierunku, słownictwo związane z zakupami lista słówek str. 92 i 93. Gramatyka – czasowniki modalne str. 90 -92. Samodzielnie wykonujemy ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń do rozdziału 4.


LISTA DO KONTAKTÓW UCZNIÓW Z NAUCZYCIELAMI 

 

Nauczyciel Przedmiot e-mail
Celina Ścisłowska Edukacja wczesnoszkolna celusia89@wp.pl
Magdalena Mielczarek Edukacja wczesnoszkolna magda.lach@wp.pl
Katarzyna Piętek Edukacja wczesnoszkolna katarzynapietek@poczta.fm
Barbara Podgórska Edukacja wczesnoszkolna podgorska.sp.rekow@gmail.com
Joanna Rudecka J. polski 4-5 lipi123@interia.pl
Iga Zakrzewska-Morawek J. polski 6-8 iga.zakrzewska.morawek@gmail.com
Alicja Solecka Matematyka domowesolecka@gmail.com
Daria Bronowicka J. angielski daria.b.bronowicka@gmail.com
Adriana Kleina Biologia, Chemia, EdB, DZ kleinaada@gmail.com lub przez Messangera
Czesław Chyła Fizyka czeslawchyla@gmail.com
Janusz Caban  Geografia

janusz-caban@wp.pl

uwaga: w tytule wpisujcie „Geografia 5”[6, 7 lub 8]

Witold Zięba J.niemiecki 
Alicja Brzęcka  Historia, WOS alicja.brzecaka@onet.pl
Paweł Oleasz  Informatyka
Barbara Podgórska Plastyka, Technika podgorska.sp.rekow@gmail.com
Agnieszka Ladra Muzyka agnieszkalad1@wp.pl
Grażyna Skupin Pedagog szkolny, pedagog specjalny, terapeuta pedagogiczny  gskupin@wp.pl